Kilka żelaznych zasad

Ogranicz się do 1000 kalorii

Ogólne założenie diety 1000 kalorii to ograniczenie spożywanych produktów do magicznej granicy jaką jest 1000 kcal. Nie przekraczaj tej liczby, a sukces będzie już tuż tuż.

Wybieraj wartościowe produkty

W ciągu całego dnia musimy dostarczyć naszemu organizmowi odpowiednie dawki witamin, minerałów, tłuszczów, a nawet, pomimo utartego przekonania o złym działaniu, cukrów i węglowodanów.

Unikaj jedzenia samych warzyw

Dostarczają one mało kalorii poza tym są bogate w błonnik powodujący uczucie sytości.

Odpowiednio rozkładaj dawki kaloryczne

Najlepiej przeznaczyć około 25%-30% na śniadanie, które musi być pożywne i dostarczyć siły na start, następnie ok. 30%-35% to obiad, 2 razy po około 15% na przekąski i pozostałe 10% to kolacja, która powinna być lekka, ale i pożywna.

Dieta 1000 kalorii - wprowadzenie

Tak zostaliśmy skonstruowani, że zawsze chcemy być lepsi. Nie istnieje, chyba, człowiek, który byłby w pełni z siebie zadowolony. Jedni chcą być wyżsi inni niżsi, czasem ktoś chce przytyć, ale najczęściej wszyscy chcą schudnąć. Wciąż pojawiają się przeróżne, nowe przepisy, ulepszone diety i wzmożone plany treningowe. Show biznes aż pęka od wychudzonych pięknych kobiet i wysportowanych przystojniaków. Kiedy się tak na to wszystko napatrzymy czujemy się niedoskonali i pragniemy, choć w części upodobnić się do znanych osób. Idąc za potrzebami społeczeństwa na rynku pojawiają się specjalne tabletki, napoje, książki i filmy mające pomóc pozbyć się zbędnych kilogramów szybko i bez większych wyrzeczeń. Tylko, że niestety nie ma możliwości osiągnięcia zadowalających efektów bez pracy i samodyscypliny. Ludzki organizm został tak stworzony, że żadne cud metody na niego nie zadziałają. Istnieje wiele sposobów wspomagających, ale nic nie zadziała samo z siebie.

Deficyt energetyczny

Aby pozbyć się jednego kilograma tłuszczu w naszym ciele musi mieć miejsce deficyt energetyczny w wysokości około 7000 kalorii. To bardzo dużo biorąc pod uwagę fakt, że kobieta lat 30 ważąca 65 kilogramów podczas godzinnej jazdy na rowerze spala w granicach 500 kalorii. Łatwo policzyć, że do utraty jednego kilograma tłuszczu ta sama kobieta potrzebuje pedałować ponad 14 godzin, przy tym nie dostarczając organizmowi żadnego pokarmu. Jest to oczywiście niemożliwe, dlatego na proces odchudzania składa się o wiele więcej czynników. Musimy wyjaśnić sobie, czym jest deficyt energetyczny. Najprościej mówiąc jest to wszystko, co na minusie, czyli jeśli zjemy w ciągu dnia 2500 kalorii a spalimy 3000 kalorii to nasz deficyt wynosi 500 kalorii. Aby stracić na wadzę musimy połączyć odpowiednią dietę z wysiłkiem fizycznym. Nie osiągniemy celu, jeśli porządnie spocimy się na siłowni a w domu zrobimy sobie wielką ucztę złożoną z pączków w czekoladzie popitych colą. Również nie ubędzie nam tłuszczyku, jeśli mimo rygorystycznej diety niskokalorycznej będziemy przesiadywać na kanapie, do pracy jeździć samochodem, na 5 piętro jechać windą a do sklepu naprzeciwko wysyłać dziecko. Ważne jest, aby wybrać wysiłek fizyczny, który nam odpowiada, zmuszanie się do biegania tylko, dlatego, że koleżanka tak robi będzie udręką i szybko się zniechęcimy. Być może lubimy pływać albo grać w tenisa - to również świetna forma ruchu i warto połączyć przyjemne z pożytecznym.

Godna polecenia jest również dieta dukana, która zyskała ostatnimi czasy w Polsce ogromną popularność. Jeśli dieta 1000 kalorii okaże się niewystarczająca warto spróbować kuracji proteinowej.